Skip to content

Algemene voorwaarden / Klachten

Algemene Voorwaarden Sidali-Advies-Interculturele-Subjects

Artikel 1 – Toepasselijkheid

1.1. Deze algemene voorwaarden zijn van toepassing op alle rechtsverhoudingen tussen Sidali-Advies (KvK-nummer 70714916), hierna te noemen ‘opdrachtnemer’ en de Opdrachtgever, respectievelijk hun rechtsopvolgers, waaronder begrepen alle werkzaamheden die opdrachtnemer verleent.
1.2. De overeenkomst komt eerst tot stand door schriftelijke bevestiging en/of ondertekening van opdrachtnemer. De algemene voorwaarden maken deel uit van de overeenkomst en worden samen met de overeenkomst ter hand gesteld. Als men de offerte accepteert en/of de overeenkomst tekent, aanvaard men ook de algemene voorwaarden.
1.3. Bij het ontbreken van enige vorm van aanvaarding zijdens opdrachtgever, zal aanvang van de trainingen aanvaarding van de algemene voorwaarden constitueren.
1.4. In het geval dat enige bepaling in deze algemene voorwaarden nietig mocht zijn of vernietigd mocht worden, laat dit de geldigheid van de overige bepalingen onverlet.

Artikel 2 –Offertes

2.1. Alle offertes zijn geheel vrijblijvend en opdrachtnemer is slechts aan de offerte gebonden indien deze binnen veertien (14) dagen door opdrachtgever is ondertekend en door opdrachtnemer is ontvangen.
2.2. De in de offerte genoemde prijzen zijn exclusief btw en ook eventuele in het kader van de overeenkomst te maken kosten, waaronder verzend- en administratiekosten, tenzij anders in de offerte is vermeld.

Artikel 3 – Uitvoering van de overeenkomst

3.1. Opdrachtnemer zal de door hem te verrichten werkzaamheden naar beste inzicht en vermogen en overeenkomstig de eisen van goed vakmanschap uitvoeren. Deze verplichting heeft het karakter van een ‘’inspanningsverplichting’’, tenzij anders overeengekomen.
3.2. Opdrachtgever is verplicht alle documenten en gegevens die voor uitvoering van de werkzaamheden nodig zijn, tijdig te verstrekken.
3.3. In het geval de werkzaamheden worden verricht op de locatie van opdrachtgever of op een door opdrachtgever aangewezen locatie, draagt opdrachtgever kosteloos zorg voor de in redelijkheid gewenste faciliteiten en het waarborgen van een veilige werkplaats.
3.4. Als en voor zover een goede uitvoering van de overeenkomst dit vereist, heeft opdrachtnemer het recht om de werkzaamheden door derden te laten verrichten.

Artikel 4 – Contractduur en uitvoeringstermijn

4.1. Dit contract is van kracht vanaf de datum van acceptatie totdat het beëindigd is door opdrachtnemer of opdrachtgever.
4.2. Opdrachtgever aanvaardt dat de tijdsplanning van de werkzaamheden kan worden beïnvloed, als partijen tussentijds overeenkomen de aanpak, werkwijze of omvang van de opdracht en/of de daaruit voortvloeiende werkzaamheden uit te breiden of te wijzigen.
4.3. Als tussentijdse wijziging het overeengekomen honorarium beïnvloedt, zal opdrachtnemer dit de opdrachtgever zo spoedig mogelijk dan wel binnen veertien (14) dagen te melden.

Artikel 5 – Honorarium

5.1. Voor werkzaamheden gelden de tussen de opdrachtgever en opdrachtnemer schriftelijk overeengekomen honoraria.
5.2. In het honorarium zijn begrepen trainingsmateriaal, en zijn niet begrepen de reisuren van opdrachtnemer.
5.3. Opdrachtnemer behoudt zich het recht voor om meerwerk boven de oorspronkelijk vastgestelde werkzaamheden in rekening te brengen.

Artikel 6 – Betaling

6.1. Opdrachtgever is verplicht om alle facturen van opdrachtnemer binnen veertien (14) dagen na dagtekening aan opdrachtnemer te voldoen. Bezwaren tegen de hoogte van de facturen schorten de betalingsverplichting niet op.
6.2. Indien opdrachtgever in gebreke blijft in de betaling binnen de termijn van veertien (14) dagen dan is opdrachtgever van rechtswege in verzuim. Opdrachtgever is als dan wettelijke rente verschuldigd en een minimum van € 40,- aan buitengerechtelijke incassokosten. De rente over het opeisbaar bedrag zal worden berekend vanaf het moment dat opdrachtgever in verzuim is tot het moment van voldoening van het volledige bedrag.
6.3. Indien opdrachtgever in verzuim is, is opdrachtnemer gerechtigd de uitvoering van alle werkzaamheden op te schorten totdat de achterstallige bedragen en de wettelijke rente daarover zijn betaald. Tevens zal aan opdrachtgever geen certificaat worden uitgereikt.
6.4. Als aan opdrachtgever de mogelijkheid is gegeven om in termijnen te betalen en aan de betalingsverplichting niet wordt voldaan, dan zijn alle betalingstermijnen ineens opeisbaar.
6.5. In geval van restitutie hanteert SAIS consulting een terugbetaling termijn van veertien (14) dagen.

Artikel 7 – Opzegtermijn

7.1. Beide partijen kunnen de overeenkomst te allen tijde schriftelijk opzeggen.
7.2. Als de overeenkomst tot twee weken voor aanvang van de werkzaamheden wordt opgezegd door opdrachtgever, worden kosten die redelijkerwijs voortvloeien uit de beëindiging in rekening gebracht. Daarnaast is opdrachtgever alsdan gehouden tot betaling van de facturen voor de tot dan toe verrichte werkzaamheden.
7.3. Als de overeenkomst binnen twee weken voor aanvang van de werkzaamheden of tijdens de werkzaamheden wordt opgezegd door opdrachtgever, worden de kosten van de werkzaamheden zoals in de overeenkomst aangegeven, in rekening gebracht.
7.4. Als de overeenkomst tussentijds wordt opgezegd door opdrachtnemer, verliest opdrachtnemer aanspraak op betaling, met uitzondering van, onder voorbehoud van de al verrichte werkzaamheden.
7.5 Bij een open inschrijving geldt een bedenktermijn van veertien (14) dagen, waarbinnen de inschrijving kosteloos kan worden geannuleerd.

Artikel 8 – Aansprakelijkheid

8.1. Gezien de aard van de werkzaamheden, is opdrachtnemer niet aansprakelijk voor enig verlies of schade die de opdrachtgever lijdt als gevolg van een handelen of nalaten van opdrachtnemer in de nakoming van de overeenkomst of anderszins, met uitzondering van, onder voorbehoud van als er sprake is van opzet of grove schuld. Gevolgschade, waaronder begrepen gederfde winst of geleden verliezen zal nimmer voor vergoeding in aanmerking komen.
8.2. In het geval dat de opdrachtnemer aansprakelijk is voor door opdrachtgever geleden schade, is de schade die opdrachtnemer gehouden is te vergoeden nooit meer dan de factuurwaarde van de werkzaamheden die opdrachtnemer op het tijdstip dat de schadeveroorzakende gebeurtenis zich heeft voorgedaan heeft uitgevoerd.
8.3. Opdrachtgever vrijwaart opdrachtnemer ten aanzien van alle aanspraken van derden voor schade die verband houdt met of voortvloeit uit de overeenkomst.
8.4. De uitsluitingen en beperkingen van aansprakelijkheid als in dit artikel vermeld, worden evenzeer bedongen voor en ten behoeve van ondergeschikten van opdrachtnemer en ieder ander van wiens hulp opdrachtnemer gebruik maakt bij de uitvoering van de werkzaamheden.

Artikel 9 – Overmacht

9.1. Onder overmacht wordt verstaan elke omstandigheid op grond waarvan (verdere) nakoming van de overeenkomst door opdrachtnemer redelijkerwijs niet kan worden verlangd.
9.2. In het geval dat opdrachtnemer door overmacht wordt verhinderd de werkzaamheden geheel of gedeeltelijk uit te voeren, heeft opdrachtnemer het recht om zonder gerechtelijke tussenkomst de uitvoering van de werkzaamheden op te schorten of de overeenkomt geheel of gedeeltelijk als ontbonden te beschouwen, zulks te zijner keuze, zonder dat opdrachtnemer gehouden is om enige door opdrachtgever geleden schade te vergoeden.
9.3. In het geval dat opdrachtnemer ten tijde van het intreden van overmacht inmiddels gedeeltelijk aan zijn verplichtingen naar opdrachtgever die voortvloeien uit de overeenkomst heeft voldaan en ten behoeve van opdrachtgever gedeeltelijk werkzaamheden heeft verricht – en aan de al verrichte werkzaamheden zelfstandige waarde toekomst – is opdrachtnemer gerechtigd om de betreffende werkzaamheden separaat te factureren. Opdrachtgever is als dan gehouden de betreffende factuur van opdrachtnemer te voldoen.

Artikel 10 – Vrijwaringen

10.1. Opdrachtgever vrijwaart opdrachtnemer voor aanspraken van derden met betrekking tot rechten van intellectuele eigendom op door de opdrachtgever verstrekte materialen of gegevens, die bij de uitvoering van de overeenkomst worden gebruikt.
10.2. Indien opdrachtgever aan gebruiker informatiedragers, elektronische bestanden of software etc. verstrekt, garandeert opdrachtgever dat de informatiedragers, elektronische bestanden of software vrij zijn van virussen en defecten.

Artikel 11 – Intellectuele eigendom

11.1. Alle door opdrachtnemer verstrekte stukken, zoals rapporten, adviezen, trainingsmateriaal, ontwerpen etc., zijn uitsluitend bestemd om te worden gebruikt ten behoeve van opdrachtgever en mogen door opdrachtgever zonder voorafgaande toestemming van opdrachtnemer niet worden verveelvoudigd, openbaar gemaakt, of ter kennis van derden worden gebracht, tenzij uit de aard van de verstrekte stukken anders voortvloeit.
11.2. Opdrachtnemer is gerechtigd om al hetgeen door opdrachtnemer is vervaardigd te gebruiken ter promotie van de eigen organisatie en dienstverlening.

Artikel 12 – Vertrouwelijkheid

12.1. Opdrachtnemer houdt informatie of gegevens die zij heeft ontvangen van opdrachtgever in het kader van de werkzaamheden geheim.
12.2. Indien opdrachtnemer – op grond van een wettelijke bepaling of een rechterlijke uitspraak – gehouden is vertrouwelijke informatie aan door de wet of bevoegde rechteraangewezen derden te verstrekken en opdrachtnemer zich ter zake niet kan beroepen opeen wettelijk dan wel door de bevoegde rechter erkent of toegestaan recht van verschoning, dan is opdrachtnemer niet gehouden tot schadevergoeding of schadeloosstelling en is de wederpartij niet gerechtigd tot ontbinding van de overeenkomst.
12.3. Uw persoonsgegevens worden door SAIS Consulting opgeslagen ten behoeve van de genoemde training/cursus verwerking(en) voor de periode: Gedurende de looptijd tot plaatsing of wanneer de periode tussen de opgegeven verwachte afsluitdatum en mogelijke plaatsing minder dan een jaar bedraagt

Artikel 13 – Beëindiging

13.1. Opdrachtnemer is gerechtigd om de overeenkomst, zonder ingebrekestelling en verplichting tot schadevergoeding, geheel of gedeeltelijk te beëindigen, dan wel – naar eigen keuze – de verdere uitvoering van de overeenkomst op te schorten, als:

a. Opdrachtgever in staat van faillissement wordt verklaard;
b. Opdrachtgever surséance van betaling aanvraagt;
c. Opdrachtgever onder curatele wordt gesteld of overlijdt; of
d. Opdrachtgever naar de opdrachtnemer niet voldoet aan enige wettelijke
verplichting, dan wel enige verplichting die voortvloeit uit de overeenkomst.

13.2. Opdrachtnemer is in de in artikel 14.1. Genoemde gevallen gerechtigd om het door opdrachtgever aan opdrachtnemer verschuldigde honorarium terstond in zijn geheel op te eisen.
13.3. Opdrachtgever is verplicht om opdrachtnemer onmiddellijk te informeren als zich een omstandigheid in de zin van artikel 14.1 voordoet. In het geval dat zich een omstandigheid in de zin van artikel 14.1 sub e voordoet, is de opdrachtgever van rechtswege in verzuim en is enige schuld aan opdrachtnemer direct opeisbaar.

Artikel 14 – Overdracht

14.1. Opdrachtgever is niet gerechtigd de rechten en plichten die voortvloeien uit de onder deze algemene voorwaarden gesloten overeenkomst geheel of gedeeltelijk aan derden over te dragen, met uitzondering van, voorafgaande schriftelijke toestemming van opdrachtnemer.

Artikel 15 – Toepasselijk recht en forumkeuze

15.1. De rechtsverhouding tussen opdrachtgever en opdrachtnemer wordt beheerst door Nederlands recht.
15.2. Alle geschillen tussen opdrachtgever en opdrachtnemer die naar aanleiding van of in verband met de overeenkomst mochten ontstaan, zullen met uitsluiting van ieder ander worden beslecht door de bevoegde rechter te ‘s-Hertogenbosch.

Artikel 16 – Klachtenregeling
Zie bijlage klachtenregeling.

Handtekening Opdrachtgever

Plaats: ‘s-Hertogenbosch

Datum: 2022

Sidali-Advies Interculturele Subjects
m:06-48524217
E-mail: info@saisconsulting.nl
Website: https://saisconsulting.nl/Algemene-Voorwaarden

Klachtenregeling

Onze medewerkers bieden op professionele en zorgvuldige wijze dienstverlening aan al onze klanten. Toch kan het voorkomen dat u niet tevreden bent over de dienstverlening of de wijze waarop u bent bejegend. Kortom, u hebt een klacht. U kunt dit het beste direct bespreken met de betreffende medewerker. Zo kunt u samen zoeken naar een oplossing. Mocht u na dit gesprek nog ontevreden zijn, dan kunt u een schriftelijke klachtindienen.
Uw klacht dient u zo spoedig mogelijk en volgens de algemene voorwaarden in te dienen. Dat kunt u schriftelijk of per e-mail doen. U geeft daarbij aan waarover de klacht gaat. Het adres luidt:

Sidali Advies
T.a.v. klachtencommissie
Onderwijsboulevard 786
5223 DV Den Bosch

Binnen een week wordt de ontvangst van de klacht aan u bevestigt. De klacht wordt behandeld door de directeur van SAIS en wel als volgt:

1. Aangeklaagde krijgt de mogelijkheid om binnen twee weken na ontvangst van de klacht hierop schriftelijk te reageren;

2. De klacht moet binnen vier weken na het incident waarop de klacht betrekking heeft, worden ingediend om in behandeling te worden genomen, de klacht wordt vervolgens binnen zes weken afgehandeld;

3. Klager en aangeklaagde worden over de afhandeling schriftelijk op de hoogte gesteld;

4. Als de klacht binnen een week na ontvangst door de betreffende leidinggevende nog niet opgelost is, dient die binnen twee weken schriftelijk met de reden vastgelegd te worden;

5. Redenen voor het niet bevredigend kunnen oplossen van de klacht worden schriftelijk vastgelegd en doorgegeven naar oprichter van SAIS, totdat de zaak tot tevredenheid van alle betrokkenpartijen is opgelost;

6. Klachten kunnen van een individu uitgaan, maar kunnen ook collectief zijn;

7. Mocht de klacht langer tijd nodig hebben zal dit verlengt worden met nog eens 4 weken.

8. Mocht de klacht niet naar tevredenheid van de klager worden afgehandeld zal advocatenkantoor http://narechtadvocaten.nl/ als onafhankelijke derde optreden mochten er geschillen zijn tussen SAIS en opdrachtgevers. De beslissing van de advocatenkantoor Narecht is bindend;

9. De dossiers worden voor de duur van een jaar bij Team SAIS in bewaring gehouden.

Geheimhouding.
Eenieder die bij de behandeling van een klacht betrokken is, is verplicht tot geheimhouding van de gegevens die bij de klachtafhandeling bekend worden. Een uitzondering op het gestelde geldt, als een wettelijk voorschrift Sidali Advies tot bekendmaking verplicht. 

Sidali-Advies Interculturele Subjects
m:06-48524217
E-mail: info@saisconsulting.nl
Website: https://saisconsulting.nl Algemene-Voorwaarden

BEL ONS

06 4852 4217

-OF-

FATIMA-ZOHRA SIDALI

Het maakt niet uit waarvandaan u komt. Vertrekken uit een veilige omgeving is zoeken naar geborgenheid. Uw innerlijke strijd naar herkenning start en uw verrijking begint. U past uw gedrag aan en deelt uw gevoelens en/of beleving of houdt dat juist dichtbij uzelf. Wat heeft u nodig om te zijn wie u bent? Wat heeft u nodig om elkaar te horen en te begrijpen? Hoe reageert uw omgeving en de maatschappij wanneer u van zich laat horen? Of juist zwijgt en onzichtbaar blijft? Wat heeft u nodig van uw omgeving of de maatschappij? Wat biedt u uw omgeving of de maatschappij? 

CRKBO_Instelling

Hoe anders! Vraag ik me weleens af. Hoe anders!

Wat je zegt, ben je zelf!

Van tijd tot tijd is het nodig om naar uzelf te kijken. Wie bent u en wat doet u? Wat zorgt ervoor hoe u bent en dat u doet wat u doet. Ieder denkt en handelt vanuit zijn eigen waarheid en ervaring. Dat is niet altijd de waarheid en ervaring van anderen. U kunt daarop vast lopen. Door te kijken naar uzelf krijgt u andere inzichten.  

Logo LVSC PMS

Passie voor professioneel begeleiding